Systeembeheer voor het MKB
Organisaties kunnen voor periodiek preventief systeembeheer een overeenkomst afsluiten. Het verschil met de managed services dienstverlening is dat de werkzaamheden bij u op locatie plaatsvinden en niet vanaf ons kantoor. Een ander verschil is dat bij managed services de verantwoordelijkheid over het functioneren van de systemen bij ITaliQ ligt, en dat u bij systeembeheer op locatie capaciteit inhuurt die een vooraf afgesproken set aan taken uitvoert. Periodieke ondersteuning op locatie is geschikt voor organisatie die geen grote afhankelijkheid hebben van de IT omgeving.
Preventief Beheer
Wanneer onze IT consultant op locatie is worden uw servers, netwerkcomponenten en werkplekken voorzien van de laatste updates. Ook controleren wij of uw back-up schema functioneert, uw virusscanner en spamfilter werken en controleren wij de logbestanden van de servers. In onderling overleg met ons vaste contactpersoon stellen wij de takenlijst vast die vervolgens door ons wordt afgehandeld.
Servicedesk
Omdat uw medewerkers ook ondersteuning nodig hebben wanneer onze IT consultant niet op locatie is kunnen zij terecht bij onze professionele Servicedesk waar uw meldingen of verzoeken in ons systeem worden geregistreerd. Bedrijfskritische zaken worden direct verholpen, zaken die kunnen wachten worden voor het volgende bezoek op de takenlijst gezet, zodat de kosten laag worden gehouden.
Accountmanagement
Naast een vaste beheerder krijgt u ook een vaste accountmanager toegewezen. Elk half jaar vindt er een strategisch en tactisch overleg plaats waarin besproken wordt hoe IT optimaal voor uw organisatie kan worden ingezet.